Навчання, до якого школярів змушують вчителі чи батьки, часто не має довгострокових результатів. Про це заявив доктор філософії та ментор Володимир Страшко. У своєму повідомленні на Facebook педагог розмірковує над проблемою мотивації учнів і підходами до навчання, які переважають у сучасній українській освіті.

Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!

Підписатися

"Чи може освіта бути примусовою? Коли щось потрібно вчити, тому що так хтось сказав", – запитує Страшко. Він переконаний, що навчання без внутрішнього усвідомлення його важливості стає безглуздим. "Вчителька сказала, мама покарає, тато перевірить" – це досвід, знайомий багатьом. Однак такий підхід не створює ґрунт для тривалого засвоєння знань.

На думку Страшка, ефективне навчання можливе лише за наявності мотивації. Вона може бути різною:

  • інтерес до нових знань;
  • можливість отримати вигоду від навичок;
  • бажання стати кращим або перемогти в грі;
  • прагнення застосувати знання на практиці.

Однак примус у стилі "так написано, отже, так треба" не сприяє ні інтересу, ні зацікавленості.

школьники

Популярні статті зараз Не виплати, а знущання: пенсіонерам дадуть по 150 гривень Пенсіонерам виставлять рахунок: чому доведеться віддавати гроші державі Зверніть увагу на квитанції: в Нафтогазі розповіли українцям важливе про оплату газу У Тимошенко, мабуть, найбільший антирейтинг, і вона намагається повернутися в політику через спекуляції на питаннях соцзахисту, – В.Гладких Показати ще


Страшко звертає увагу, що проблема мотивації стосується не лише школярів, але й державних службовців і педагогів. Закон вимагає від них постійного навчання, але на практиці курси часто проходять формально – лише для отримання сертифіката, а не як джерело особистісного та професійного розвитку", – зазначає педагог.

На думку Страшка, система освіти повинна зосереджуватися на створенні умов для внутрішньої мотивації до навчання. Для цього потрібен не лише інший підхід з боку вчителів і батьків, але й загальне зміна освітніх принципів. Тільки тоді знання перестануть бути "тягарем" і перетворяться на цінний ресурс для розвитку особистості.